انواع جك پاركينگي

شيشه سكوريت در كرج

انواع جك پاركينگي

eee

باراي بازديد رايگان از پروژه خود مي توانيد با شماره ۰۹۱۲۶۳۵۶۷۳۷  تماس بگيريد.

درب هاي كنترلي پاركينگ انواع مختلفي دارند كه دو نوع آن در كشور كاربرد بيشتري دارند.
اين دو نوع عبارتند از :
۱- دربهاي لولايي
۲- دربهاي ريلي

سيستم بازكننده دربهاي لولايي در يك جعبه بسته بندي شده (پكيج) ارائه مي شوند كه شامل اجزاي زير است:
۱- دو عدد جك
۲- دو عدد چشم الكترونيكي مادون قرمز IR
۳- يك عدد تابلو فرمان
۴- يك عدد فلاشر
۵- ريموت كنترل ( بسته به نوع سيستم و مارك آن، يك يا دو عدد در پكيج قرار دارد)

جكها:

4481_59958_50652
سيستم داخلي جك پاركينگي معمولا دو نوع دارند : الكترومكانيكي و هيدروليكي
– جكهاي الكترومكانيكي، الكتروموتورگيربكس يك ماردون (ميله پيچ مانند) را مي چرخاند درست مانند زماني كه مي خواهيد يك پيچ را سفت كنيد.
روي اين مارپيچ قطعه اي مانند مهره قرار دارد. مارپيچ در جاي خود مي چرخد ، چنانچه به مهره لوله اي وصل كنيم ، آن لوله به جلو يا عقب با قدرت حركت مي كند.
– جكهاي هيدروليكي كه معمولا از : هيدروپمپ و جك هيروليكي تشكيل شده اند. جك هيروليكي چيزي شبيه به سرنگ است.
هيدروپمپ روغن هيدروليك را با قدرت داخل جك هيروليكي تزريق مي كند و بازوي جك را به عقب و جلو حركت مي دهد.
هر دو نوع جك در سيستم هاي بازكننده درب پاركينگ مورد استفاده قرار مي گيرند.

سوال:
يك درب كنترلي از كجا ميفهمد كه درب كاملا باز يا بسته شده و بايد جكها را متوقف كند؟
جواب:
باز يا بسته شدن كامل درب ها به سه روش تشخيص داده مي شود:  
۱- ميكروسوئيچ جك پاركينگي
۲- سنسوهاي مگنتي جك پاركينگي
۳- سيستم انكدر (encoder) جك پاركينگي
در روش ميكروسوئيچ، رو ي هر جك دو ميكروسوئيچ قرار دارد.
وقتي جك كاملا باز يا بسته مي شود با برخورد بازوي جك، پلاتين ميكروسوئيچ فشرده مي شود و تابلو فرمان مي فهمد كه جك به انتهاي مسير رسيده پس جك را متوقف مي كند.
در روش سنسورهاي مگنتي، بجاي ميكروسوئيچ از سنسورهاي كوچكي استفاده مي شود كه به ريدرله معروفند.
اين سنسورها به محض اينكه آهنربا به آن نزديك شود پلاتين داخليشان وصل مي شود و با دور شدن آهنربا دوباره قطع مي شوند.
وقتي جك كاملا باز يا بسته مي شود با عبور آهنرباي متصل به بازوي جك از روي سنسور، پلاتين سنسور وصل مي شود و تابلو فرمان مي فهمد كه جك به انتهاي مسير رسيده پس جك را متوقف مي كند.

در روش انكدر، سيستم تابلو فرمان مجهز به حس كننده فشار است.
وقتي درب كاملا باز يا بسته شد، سيستم انكدر مي فهمد كه حركت بر اثر عاملي كند يا متوقف شده پس فرمان توقف را براي تابلو فرمان ارسال ميكند و تابلو فرمان نيز بلافاصله جك را متوقف مي كند.

چشم هاي الكترونيكي مادون قرمز جك پاركينگي:
اين چشمها كه در هر پكيج دو عدد هستند با هم متفاوتند.
يكي از اين چشمها فرستنده (Transmitter) اشعه مادون قرمز است كه در نقشه ها به آن Tx ميگويند و چشم ديگر گيرنده (Receiver ) اشعه مادون قرمز كه به آن Rx ميگويند.
اين چشمها بايد كاملا روبروي هم نصب شوند تا اشعه مادون قرمز ارسالي از چشم فرستنده توسط چشم گيرنده دريافت شود.
حال چنانچه مانعي اين اشعه مادون قرمز را قطع كند، تابلو فرمان مي فهمد كسي يا چيزي بين درب قرار دارد بنابراين جكها را متوقف ميكند.

تابلو فرمان:
مغز متفكر سيستم است و تمام عملكرد اجزاي سيستم را كنترل مي كند.
هر سيستم، تابلو فرمان خود را دارد و امكان استفاده از تابلوفرمان يك سيستم براي سيستم ديگر وجود ندارد.مگر در سيستمهاي كاملا هم مدل و كاملا مشابه.

فلاشر:
چراغ چشمك زني است كه باز و بسته شدن دربها را اعلام ميكند.

ريموت كنترل:
اين قطعه را همه مي شناسند.
يك فرستنده راديويي ديجيتالي است كه شما بوسيله آن فرمان باز يا بسته شدن يا توقف دربها را ارسال ميكنيد.

سيستم بازكننده دربهاي ريلي در يك جعبه بسته بندي شده ( پكيج) ارائه مي شوند كه شامل اجزاي زير است:
۱- يك دستگاه بازكننده
۲- دو عدد چشم الكترونيكي مادون قرمز(IR)
۳- يك عدد تابلو فرمان
۴- يك عدد فلاشر
۵- ريموت كنترل ( بسته به نوع سيستم و مارك آن، يك يا دو عدد در پكيج قرار دارد)
۶- دنده شانه اي

دستگاه بازكننده:
معمولا چرخ دانه اي به شفت يك الكتروموتور گيربكس متصل است.
اين چرخ دنده در جاي خود مي چرخد و يك دنده شانه اي كه به درب متصل شده است را حركت ميدهد و درب باز و بسته مي شود.

بقيه قطعات اين پكيج، توضيحاتي مانند قطعات توضيح داده شده در بالا دارند.

سوال:
چه سيستم درب كنترلي بهتر است؟

۱- جكهاي ولتاز DC (برق و باطري) توصيه مي شوند.
بدليل اينكه احتمال برق گرفتگي در آنها بسيار پايين است ومي توانيد به آنها باطري بك آپ (براي زمان قطع برق) نيز وصل كنيد.

۲- پكيج درب كنترلي كه خريداري مي كنيد حتما داراي سيستم انكدر باشد.
در سيستم انكدر چنانچه كسي يا چيزي بين دربها قرار بگيرد سيستم، فشار را حس مي كند و حركت را متوقف ميكند.
ارزش سيستم انكدر زماني مشخص مي شود كه كسي يا چيزي بين دربها قرار بگيرد اما چشمهاي مادون قرمز آنرا نبيند.

۳- چگونگي نصب درب كنترلي اهميت زيادي در عملكرد صحيح سيستم و در نتيجه طول عمر آن دارد.

۴- سيستمي خريداري كنيد كه براي تشخيص باز يا بسته شدن دربها، از روش انكدر استفاده نكند.
بهترين جكها براي تشخيص باز يا بسته شدن دربها از سنسورهاي مگنتي استفاده مي كنند.
توضيح اينكه انكدر بايد فقط براي تشخيص فشار به جكها استفاده شود نه براي تشخيص باز يا بسته شدن دربها.

 

كلمات كليدي:

جك پاركينگي در تهران / جك پاركينگي در كرج /جك پاركينگ در تهران / جك پاركينگ در كرج /تعميرجك پاركينگ، تعمير درب اتوماتيك تعمير كركره برقي/ تعمير درب ريموت كنترل/تعمير درب پاركينگ/تعمير درب ريموت پاركينگ/ تعمير كركره برقي / تعميرات تخصصي كركره برقي/ تعميرات شبانه روزي درب ريموت پاركينگ / كركره برقي / مدار درب برقي پاركينگ /ريموت درب كنترلي / نصب كركره و جك ريموت پاركينگ / تعمير درب اتوماتيك شيشه اي / درب برقي / درب كنترلي / نصب چشمي درب ريموت / تعمير كركره مغازه كركره برقي / آموزش تعمير درب اتوماتيك / تعمير درب اتوماتيك پاركينگ /قيمت درب اتوماتيك / قيمت درب ريموت كنترل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.