درب هاي اتوماتيك و انواع آن

شيشه سكوريت در كرج

درب هاي اتوماتيك و انواع آن

IMG_20161215_020827

درهاي اتوماتيك

درب‌هاي خودكار يا اتوماتيك به درهايي گفته مي‌شود كه باز و بسته‌شدن در آن‌ها به صورت خودكار انجام مي‌گيرد و نيازي به دخالت انسان نيست. نسل ابتدايي درب اتوماتيك در دهه هفتاد ميلادي توسط يك دانش آموز اهل اوهايير آمريكا ابداع شد. بسياري معتقد بر اين هستند كه سر منشاء اين ايده، تبديل انرژي بخار، خواص هوا و گاز به انرژي حركتي بود كه در ۲۰۰۰ سال پيش توسط هرون فيزيكدان و رياضيدان بزرگ يوناني در اسكندريه مطرح شده است. از مزاياي استفاده از اين درها آسان‌تر شدن ورود و خروج افراد (به‌ويژه براي افراد ناتوان، مسن و معلول) است. همچنين با استفاده از آن‌ها در مكان‌هاي پر رفت‌وآمد مي‌توان تا ۳۵ يا ۵۰٪ در مصرف انرژي صرفه‌جويي كرد. معمولاً مي‌توان سرعت باز و بسته شدن اين درها را با توجه به نياز محل، شدآمد، فصل سال يا ساعت‌هاي شبانه‌روز تنظيم كرد.[۲]

در به سبك جديد

در اتوماتيك هيدروليكي

براي باز و بسته كردن خودكار درهاي سنگين و بزرگ معمولاً از درهاي هيدروليكي استفاده مي‌شود كه در آن‌ها از فشار روغن حاصل از جك‌هاي هيدروليكي براي باز و بسته كردن در استفاده مي‌كنند. از جمله مزاياي اين سيستم مي‌توان به قدرت بسيار بالاي جكهاي هيدروليكي، توانايي كار كرد آن و استهلاك بسيار پايين اشاره كرد كه در درب‌هاي سنگين كاربرد دارد و همچنين تردد دربهاي هيدروليكي را مي‌توان به نا محدود ارتقاء داد و از جمله معايب سيستم گران بودن، احتياج به سرويس و نگهداري فصلي اشاره كرد.

در اتوماتيك پنوماتيك

نوع ديگري از درها پنوماتيكي (بادي) هستند كه بيشتر در محل‌هاي مرطوب كاربرد دارند. اصول كاركرد اين سيستم به وسيله باد است كه فشار باد پيستونهاي جك‌ها را به حركت درمي‌آورد. ضعف‌هاي بزرگ اين سيستم عبارتند از: حجيم بودت آن، پر سر صدا بودن كمپرسور، احتياج به سرويس ماهانه و بازرسي مكرر، استفاده از دستگاه‌هاي بزرگ صنعتي در تابلو فرمان و در نتيجه بزرگ شدن تابلو فرمان سيستم و در نهايت كارايي بسيار محدود اين سيستم اشاره كرد.

در اتوماتيك گيربكسي

پركاربردترين نوع درهاي اتوماتيك درهاي گيربكسي است كه ساختمان ساده‌اي دارند و قيمت آن‌ها نيز نسبتاً پايين‌تر است. موتور كوچكي در داخل جك به كار گرفته شده است كه نيروي خود را به يك گيربكس انتقال داده كه با افزايش قدرت دوران، جك را به گردش درمي‌آورد و در نهايت شفت جك با سرعت استاندارد به عقب جلو حركت مي‌كند. از جمله مزاياي اين سيستم، كوچك بودن اندازه تابلو فرمان و مستقل بودن قسمت مكانيكي و الكترونيكي، برنامه‌ريزي عالي، انعطاف‌پذيري دستگاه با محيط نصب، احتياج به سرويس بسيار كم در حد سالي يك يا دوبار و معايب اين سيستم عبارتند از: استهلاك بيشر نسبت به سيستم‌هاي هيدروليكي به دليل كاركرد چرخ دنده و گيربكس در جك، قدرت محدود و آسيب‌پذيري سيستم در مقابل فشار، بيش از حد است. درهاي گيربكسي ممكن است ريلي، لولايي، زيرسقفي چندتكه، زيرسقفي يك‌تكه، كركره‌اي يا شيشه‌اي باشند.

در اتوماتيك خطي

درب‌هاي خطي از جمله درب‌هاي كشويي اتوماتيك سنتي بوده و براي استفاده در هر مكاني كه از فضاي جانبي كافي برخوردار باشد، مناسب هستند.

كلمات كليدي:

درب اتوماتيك

در اتوماتيك
شيشه اتومانيك
درب شيشه ايي اتوماتيك
در شيشه ايي اتوماتيك
فروش درب اتوماتيك
فروش در اتوماتيك
فروش شيشه اتومانيك
فروش درب شيشه ايي اتوماتيك
فروش در شيشه ايي اتوماتيك
نصب درب اتوماتيك
نصب در اتوماتيك
نصب شيشه اتومانيك
نصب درب شيشه ايي اتوماتيك
نصب در شيشه ايي اتوماتيك
اجراي درب اتوماتيك
اجراي در اتوماتيك
اجراي شيشه اتومانيك
اجراي درب شيشه ايي اتوماتيك
اجراي در شيشه ايي اتوماتيك
درب اتوماتيك در تهران
در اتوماتيك در تهران
شيشه اتومانيك در تهران
درب شيشه ايي اتوماتيك در تهران
در شيشه ايي اتوماتيك در تهران
درب اتوماتيك در كرج
در اتوماتيك در كرج
شيشه اتومانيك در كرج
درب شيشه ايي اتوماتيك در كرج
درشيشه ايي اتوماتيك در كرج

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.